Vineri, 2018-04-27, 0:02 AMBine aţi venit Vizitator | RSS
Bine ati venit!
Meniu site
Categoriile secţiunii
Articolele mele [40]
Referate [6]
Sondajul nostru
Evaluează site-ul meu
Total răspunsuri: 7
Statistici

Total online: 1
Vizitatori: 1
Utilizatori: 0

Director de articole


Acasă » Articole » Referate

VITAMINELE

Vitaminele sunt substante non-calorice de care corpul are nevoie in cantitati mici, de ordinul miligramelor (mg) sau foarte mici, de ordinul microgramelor (µg). Un microgram este a mia parte dintr-un miligram. Pentru ca o substanta sa intre in categoria vitaminelor, aceasta trebuie sa aiba un rol esential intr-o reactie sau un proces necesar care are loc in corpul uman.  Unele vitamine pot fi sintetizate de catre organism, insa majoritatea trebuie obtinute din alimente.
Vitaminele se impart in doua categorii: vitamine solubile in apa respectiv vitamine solubile in grasimi. Cele solubile in apa sunt eliminate din organism in cazul in care sunt in exces, pe cand cele solubile in grasimi nu vor fi eliminate din organism si vor fi stocate. Astfel, nevoia de vitamine solubile in apa apare mult mai des.
Vitaminele solubile in apa: B1, B2, B3, B5, B6, B7, B9, B12, C
Vitaminele solubile in grasimi: A, D, E, K.

ROLUL VITAMINELOR
Multe dintre vitamine servesc ca si coenzime in multe reactii la nivel celular. O coenzima este o substanta care interactioneaza direct cu o enzima; impreuna, acestea permit unei reactii chimice sa ia loc. Enzima nu va functiona in mod optim fara prezenta unei coenzime.
Vitamina B1  se implica in reactiile de descompunere a proteinei in aminoacizi, a carbohidratilor in glucoza respectiv a grasimilor in acizi grasi, pentru a produce energie.
Vitamina B2  ajuta la conversia mancarii si a energiei stocate in adenozintrifosfat (ATP). Acest ATP este folosit in procesele de contractie musculara.
Vitamina B3 (sau Vitamina PP) este tot o coenzima si ajuta la productia de colesterol si grasimi.
Vitamina B5 are impact in producerea de melatonina, hemoglobina si acetilcolina (neurotransmitator).
Vitamina B6 este critica in echilibrarea nivelelor de sodiu si potasiu, procesarea aminoacizilor si producerea hemoglobinei. Are deasemenea un rol important in imunitate.
Vitamina B7 este necesara pentru cresterea celulelor, producerea acizilor grasi si metabolizarea grasimilor sau aminoacizilor.
Vitamina B9 este responsabila de producerea moleculelor de ADN sau calitatea spermei :>
Vitamina B12 are un rol important in functionarea sistemului nervos si este deasemenea este necesara pentru descompunerea unor aminoacizi si a unor acizi grasi.
Vitamina C participa la multe procese metabolice. Probabil cel mai important rol al sau este de a interveni in producerea colagenului. Coleagenul este un tesut proteic gasit in dinti, oase, tendoane, ligamente si artere. Vitamina C este implicata in modificarea aminoacizilor din colagen si ii afecteaza structura acestuia. Deasemenea, functioneaza si ca un antioxidant: serveste ca protectie impotriva radicalilor liberi care produc diverse boli, de la cancer la boli de inima. Nu numai ca functioneaza ca un antioxidant dar ajuta si la formarea altor antioxidanti, Vitamina E.
Vitamina A poate fi sintetizata de catre corpul uman si are rol in crestere, sanatatea ochilor si productia de mucus (substanta protectoare cu rol lubrifiant).
Vitamina D este implicata in fixarea calciului in oase (cca 99% din aceasta vitamina gasindu-se in oase). Mareste absorbtia calciului in oase si totodata reduce pierderea acestuia.
Vitamina E functioneaza ca un antioxidant: protejeaza celulele de radicalii liberi.
Vitamina K are rol de coagulare.

UNDE LE GASIM
Vitamina A – Ficatei, morcovi, broccoli
Vitamina B1 – susan, seminte, castane,
Vitamina B2 – oua, broccoli, migdale
Vitamina B3 – piept de pui, peste, vita
Vitamina B5 – de regula in carne si peste dar si in cereale
Vitamina B6 – fructe si legume
Vitamina B7 – legume cu frunze verzi, alune, ciuperci
Vitamina B9 – Spanac, ridiche, fasole, mazare
Vitamina B12 – Ficatei de vita (in special), oua, lapte
Vitamina C – Kiwi, citrice, struguri, prune
Vitamina D – Ton, somon, ciuperci
Vitamina E – Alune si uleiuri, avocado, dovlecei
Vitamina K – Patrunjel, spanac, varza, conopida, ceai verde.

Categorie: Referate | Adăugat de: bogdaniuly (2015-02-09)
Vizualizări: 95 | Rating: 0.0/0
Total comentarii : 0
Calendar
Autentificare
Căutare
Prietenii site-ului
  • Creaţi un website gratuit
  • Forumul Comunității uCoz
  • Manualul uCoz
  • Tutoriale Video
  • Magazinul oficial cu Șabloane
  • Cele mai bune exemple de website-uri